środa, 4 maja 2011

Interaktywna nauka języka angielskiego w szkole

Pisałyśmy o pomysłach zrewolucjonizowania polskiej edukacji poprzez zakupienie netbooków dla uczniów szkół podstawowych, teraz przedstawimy bardziej realne pomysły, które może wykorzystać nauczyciel języka angielskiego. 
W dzisiejszych czasach biegła znajomość języka angielskiego staje się elementarną umiejętnością. Poza nauką w środowisku szkolnym, najwięcej wynosimy jednak za pomocą komputera i sieci WWW, bazujących właśnie na anglojęzycznym przekazie. Niektóre z sieci podręczników postanowiły połączyć możliwości elektroniczne z dotychczasowym nauczaniem tradycyjnym, poprzez stworzenie odpowiednich programów obsługujących tablicę multimedialną, prowadzenie blogów itp. Oto kilka przykładów.

Podręczniki Smash, przeznaczone do nauki dla najmłodszych i uczniów szkół podstawowych, dają szerokie możliwości interaktywnej nauki, łącząc przyjemność z pożytecznym. Prócz zabawnych komiksów, gier, piosenek dostępnych w wersji kartkowej, umożliwiają dostęp do elektronicznego zestawu ćwiczeń, który zawiera pliki audio i wideo, rozwiązywane na komputerze, bez potrzeby kupowania drukowanego zeszytu ćwiczeń i osobnej płytki CD. Do całego zestawu istnieje kompatybilne oprogramowanie do tablicy interaktywnej, z ćwiczeniami również zawierającymi piosenki, gry, zadania pamięciowe, wzbogacane kolorową szatą wizualną. 

Bardzo podobny zestaw serwuje podręcznik Global, kierowany do szerokiego grona uczniów, od najmłodszych, początkujących do zaawansowanych i dorosłych. Dodatkowym atutem jest istnieje specjalnego bloga, przeznaczonego dla nauczycieli z całego świata, w którym mogą wymieniać swoje pomysły i doświadczenia. Prócz niego funkcjonuje specjalny autorski blog (Author Blog), ścisłe związany z funkcjonowaniem książki. Prócz materiałów odautorskich, również nauczyciele korzystający z ich publikacji, mogą swobodnie wymieniać uwagi o książce, jej zaletach i wadach, naprowadzić na nowe pomysły, co gwarantuje szybsze i skuteczniejsze opracowanie następnego, nowszego wydania.  

Przy tak szerokich możliwościach nauczania, jakie serwują najnowsze podręczniki stosowane w edukacji na całym świecie, te rządowe, można by rzec lokalne idee na zreformowanie polskiej edukacji, wydają się być nie tylko przedawnionym pomysłem, lecz również ograniczonym i nadmiernie drogim. Edukacja w wysoko zglobalizowanym społeczeństwie nie może przebiegać już tylko na płaszczyźnie narodowej. Teraz na topie jest interaktywna współpraca, służąca bogatej wymianie międzykulturowej, która daje o wiele bogatsze możliwości i skutecznie urozmaica edukację. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz